Dobre Praktyki w Umowach IT (stacjonarne)

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

Szkolenie prowadzi r. pr. Renata Warchoł-Lewicka.

 

Cel:

Celem szkolenia jest przybliżenie jej uczestnikom najważniejszych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy IT oraz przedstawienie i omówienie praktycznych problemów prawnych jakie wiążą się z tworzeniem i realizowaniem umów na systemy IT, a także uwrażliwienie jego uczestników na treść poszczególnych zapisów w umowach w strategicznych obszarach związanych z jej realizacją.

 

Odbiorca:

Osoby odpowiedzialne za negocjacje oraz zarządzanie wdrożeniami systemów informatycznych oraz umowami outsourcingu IT, Kadra zarządzająca firm IT, Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie systemami IT, Prawnicy biorący udział w opracowywaniu i negocjowaniu umów w zakresie systemów informatycznych.

 

Harmonogram szkolenia:

DZIEŃ 1: 09:00 – 09:15 Statystki, realia i pryncypia Umów IT Kilka słów o statystykach i realiach realizacji wdrożeń informatycznych oraz głównych ryzykach wdrożeń, o które warto zadbać w umowie. 09:15 – 09:30 Zarządzanie cyklem życia Umowy IT – pryncypia Omówienie podstawowych aspektów zarządzania umowami IT 09:30 – 10:15 Zrozumieć umowę IT – podstawowe instytucje Praktyczne wprowadzenie do specyfiki i charakteru umów IT, zasad tworzenia umów, ze szczególnym uwzględnieniem kontraktów zawieranych w branży IT oraz mechanizmu funkcjonowania tych umów. 10:15 – 10:45 Przerwa kawowa 10:45 – 11:15 Typowe błędy w Umowach IT vs umykające wszystkim oczywistości (warsztaty praktyczne + omówienie typowych błędów) 11:15 – 11:45 Modele wdrożeń IT (Agile vs. Waterfall) Omówienie podstawowych różnic projektów prowadzonych w metodykach kaskadowych i zwinnych. 11:45 – 12:15 Aspekty prawno-autorskie w umowach IT Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych kwestii z zakresu prawa autorskiego istotnych przy tworzeniu i wykonywaniu umów dotyczących projektów informatycznych. 12:15 – 13:00 Przerwa obiadowa 13:00 – 14:00 Aspekty prawno-autorskie w umowach IT Omówienie najważniejszy modeli prawnych korzystania z oprogramowania dedykowanego oraz standardowego na bazie konkretnych klauzul umownych, tworzenie bezpiecznych dla zamawiającego klauzul dotyczących nabycia praw (w oparciu o najczęstsze błędy w definiowaniu uprawnień stron w tym zakresie). 14:00 – 14:30 Przerwa kawowa 14:30 – 15:00 Aspekty prawno-autorskie w umowach IT (warsztaty praktyczne). 15:00 – 15:30 Rodzaje umów IT – podstawowe kategorie Omówienie i wyjaśnienie najważniejszych umów dotyczących projektów informatycznych, ich charakteru, treści oraz różnic pomiędzy nimi oraz znaczenia poszczególnych klauzul w ich treści (Umowa dostawy, Umowa wdrożeniowa, Umowa utrzymaniowa/serwisowa) 15:30-16:00 Podsumowanie + pytania

DZIEŃ II 09:00 – 09:15 Elementy konstrukcyjne umów IT – zagadnienia ogólne Omówienie poszczególnych elementów umów IT oraz zasad ich opracowywania (na konkretnych przykładach klauzul umownych w ramach poszczególnych rodzajów umów), a także konsekwencji nieuregulowania pewnych kwestii w umowie. 09:15 – 09:30 Definicje Omówienie typowych definicji, najważniejszych błędów w definiowaniu pojęć umownych (definicje za wąskie) oraz przemycanie treści normatywnych w definicjach umownych. 09:30 – 09:45 Przedmiot umowy i jego opis w kontekście rodzaju umówionego wynagrodzenia. Omówienie najważniejszych zasad i warunków opisywania przedmiotu zamówienia (kiedy opis dokładny opis wykonywanych usług ma istotne znaczenie dla stron, a kiedy marginalne). Jak ukrywać w umowie dodatkowe usługi lub dodatkowe wynagrodzenie. 09:45 – 10:15 Podstawowe zasady realizacji umowy Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), typowych błędów w opisywaniu zakresu prac wykonawcy oraz klauzul wzmacniających sytuację prawną zamawiającego w umowach. 10:15 – 10:45 Przerwa kawowa 10:45 – 11:15 Odbiory prac/produktów Omówienie klauzul umownych określających najważniejsze prawa i obowiązki stron umowy w ramach odbiorów (szczególnie w kontekście umów dostawy, wdrożeniowych oraz utrzymaniowych), klauzul pogarszających i polepszających sytuację prawną zamawiającego oraz zasad definiowania kryteriów odbiorów w kontekście projektów informatycznych. 11:15 – 11:45 Gwarancja i wsparcie pogwarancyjne Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących uprawnień zamawiającego w ramach gwarancji (na przykładzie klauzul bezpiecznych i mniej bezpiecznych), klauzul określających warunki gwarancji oraz zasady realizacji wsparcia powdrożeniowego (klauzule otwarte i zobowiązujące). 11:45 – 12:15 Zmiany w umowach IT (tzw. Change requests - CR) Omówienie najistotniejszy zasad związanych z dokonywaniem zmian w ramach realizowanych projektów informatycznych, w tym w kontekście uregulowań Ustawy Prawo zamówień publicznych. 12:15 – 13:00 Przerwa obiadowa 13:00 – 13:15 Wynagrodzenie Omówienie typowych klauzul umownych dotyczących wynagrodzenia ryczałtowego oraz wynagrodzenia kosztorysowego, klauzul związanych z rozliczeniami T&M, zasadami oraz warunkami wypłaty wynagrodzenia (wskazanie typowych błędów w pozornie nieistotnych zapisach). 13:15 – 13:45 Odpowiedzialność odszkodowawcza Omówienie istoty i znaczenia zapisów dotyczących zasad odpowiedzialności w umowach, typowych klauzul umownych w tym zakresie oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących zasad i warunków odpowiedzialności. 13:45 – 14:00 Kary umowne Omówienie istoty i znaczenia kar umownych w umowach, typowych zapis regulujących kary umowne oraz błędów w ich formułowaniu, a także zasad tworzenia (na konkretnych przykładach) bezpiecznych dla zamawiającego klauzul umownych dotyczących kar umownych. 14:00 – 14:30 Przerwa kawowa 14:30 – 15:00 Wyjście z umów IT (rozwiązanie, a odstąpienie) Omówienie najważniejszych modeli zakończenia współpracy w ramach projektów informatycznych, ze wskazaniem różnic pomiędzy nimi i związanych z nimi konsekwencji prawnych, a także wzajemnych rozliczeń stron umowy. Zasady tworzenia bezpiecznych scenariuszy wyjścia z umowy. 15:00 – 15:30 Przetwarzanie danych osobowych i ochrona informacji poufnych 15:30-16:00 Podsumowanie + pytania

 

 

Czas trwania i forma:

Dwa dni szkolenia po 7h dziennie w WERSJI STACJONARNEJ. Wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz praktycznymi warsztatami. W toku wykładu zostaną omówione konkretne przykłady stosowanych klauzul umownych, rodzajów umów, spraw spornych w prezentowanym zakresie wraz z wynikającymi z nich wnioskami. Każdy słuchacz otrzymuje komplet materiałów ułatwiających przyswajanie prezentowanego materiału.

 

 W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera
 - Materiały szkoleniowe w wersji drukowanej
 - Certyfikat ukończenia szkolenia


Zobacz również...

Dobre praktyki w umowach IT
TOP 10 - największe błędy w umowach IT
5 złotych zasad dobrej umowy na projekt IT


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Properties

Event Date 11-04-2022 9:00
Event End Date 12-04-2022 16:00
Cena indywidualna 1990,00 zł
Lokalizacja
Warszawa - saleMordor.pl
Cybernetyki 4A/174, 02-677 Warszawa, Polska
Warszawa - saleMordor.pl
1990,00 zł

Location Map

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Styczeń   2022
M T W T F S S
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

NIP: 797-192-56-61
REGON: 145926883

Śledź nas na