Techniki i metody zwiększania efektywności pracy w IT

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

Termin do ustalenia przy zgłoszeniu minimum 3 osób.

 

Możliwość organizacji szkolenia w formie zdalnej!

 

Zarządzanie czasem to kluczowy element funkcjonowania działów IT. Praca pod presją czasu, deadliny i częsta zmiana priorytetów to codzienność pracowników działów IT.

Znajomość technik i metod organizowania efektywnej pracy, planowania działań w oparciu o priorytety to kluczowy czynnik wydajnego zespołu IT. Efektywność zespołu IT i świadomość w jaki sposób organizować swoją pracę w oparciu o cele i priorytety, ale również indywidualne zaangażowanie w wykonywaną pracę są składową niezbędną do utrzymania wydajności i doprowadzania działań do końca.

Szkolenie jest formą warsztatu w czasie którego uczestnicy nabywają wiedzę i od razu uczą się w jaki sposób ją wykorzystać w swoim miejscu pracy.

 

Odbiorcy szkolenia:

  • Samodzielni specjaliści IT
  • Pracownicy na stanowiskach asystenckich w działach IT
  • Kierownicy IT, chcący zwiększyć własną efektywność i poznać sposoby zwiększania efektywności swojego zespołu

 

Cel szkolenia:

  • Podniesienie efektywności osobistej, efektywne wykorzystywanie dania pracy
  • Poznanie zasad określania celów i sposobów ich realizowania
  • Zwiększenie efektywności planowania zadań
  • Poznanie sposobów eliminowania „złodziei czasu”
  • Poznanie metody GTD i sposobu jej wykorzystania w IT
  • Poznanie najskuteczniejszych technik, metod i narzędzi organizacji czasu

 

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Wyznaczania i określania celów z wykorzystaniem najskuteczniejszej metody
  • Efektywnego i skutecznego planowania zadań do wykonania (długoterminowego i krótkoterminowego)
  • Zastosowania metod i technik zwiększających efektywność wykonywania zadań
  • Identyfikowania „złodziei czasu” i sposobów ich eliminowania
  • Radzenia sobie w sytuacji nadmiaru zadań, braku czasu i przytłoczenia

 

Program szkolenia:

Wprowadzenie: Ustalenie celów i określenie potrzeb uczestników w zakresie efektywności wykorzystania czasu w pracy

Moduł I: Efektywne zarządzanie czasem w IT

  • Określenie obszarów zarządzania czasem i zadaniami
  • Proaktywne i reaktywne działanie i ich wpływ na codzienną efektywność (wg modelu Covey’a)
  • Przyjrzenie się swojej dotychczasowej rzeczywistości i ocena sposobu wykorzystywania czasu
  • Zidentyfikowanie obszarów do rozwoju

Moduł II: Efektywne określanie celów w zespołach IT

  • Cele firmy, zespołu i cele indywidualne – powiązania i wzajemny wpływ
  • Określenie indywidualnych celów w oparciu o metodę OKR (wykorzystywaną prze Google)
  • Tworzenie planu realizacji celu (harmonogramowanie, kamienie milowe, wskaźniki realizacji celu, aplikacje do planowania realizacji projektów)
  • Zdefiniowanie czynników sukcesu i metod wspierających systematyczne realizowanie celów
  • Wykorzystanie nowoczesnych metod zwiększających motywację i determinację w dążeniu do osiągnięcia celów

Moduł III: Określania priorytetów i ich znaczenia dla codziennej efektywności

  • Kryteria określania priorytetów (ważne i pilne)
  • Macierz Eisenhowera i jej praktyczne zastosowanie dla pracowników IT
  • Sposoby wykorzystania macierzy Eisenhowera w codziennym życiu i pracy w IT

Moduł IV: GTD -  metoda „doprowadzania pracy do końca”

  • GTD w IT – jak w praktyce wykorzystać metodę do organizacji pracy w IT
  • Kroki i zasady GTD
  • Narzędzia wspierające wykorzystanie GTD

Moduł V: Planowanie pracy w IT

  • Narzędzia i metody planowania (plannery, aplikacje)
  • Planowanie dnia, tygodnia i miesiąca w praktyce
  • Praktyczne metody i sposoby na efektywną organizację zadań z praktycznym wykorzystaniem w zespołach IT

*MIT

*”złota godzina” i praktyczne przykłady jej zastosowania

*praca w blokach czasowych

*technika Pomodoro

*Prawo Parkinsona

*checklista i możliwości jej zastosowania

  • Jak zwiększyć szansę na realizację planu?
  • Przeglądy tygodniowe – jak je wykonać w praktyce, by wspierały efektywność

Moduł VI: Źródła baraku efektywności w IT  i sposoby ich ograniczania, eliminowania

  • Czym są „złodzieje czasu”?
  • Określenie indywidualnych „złodziei czasu”
  • Zewnętrzni „złodzieje czasu” i sposoby ich eliminowania:

*jak rozmawiać z przełożonymi i współpracownikami, aby chronić swój czas

*jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialności

*efektywne spotkania w IT

  • Indywidualne rozpraszacze i praktyczne sposoby ich eliminowania:

*codzienna organizacja pracy (plan tygodnia, lista zadań)

*zorganizowane miejsce pracy (metoda 5S)

*zorganizowana poczta email (metoda GTD)

*zasady efektywnej komunikacji (ustnej i pisemnej)

*praca z innymi osobami i telefonami

  • Przygotowanie indywidualnej strategii eliminowania rozpraszaczy

Moduł VII: Produktywne nawyki – sprzymierzeńcy codziennej efektywności

  • Czym są nawyki i jak powstają (pętla nawyku)
  • W jaki sposób zmieniać lub kształtować nowe nawyki?
  • Nawyki, które wspierają codzienną efektywność i praktyczne sposoby wykorzystania ich w codziennym życiu

*poranna rutyna

*wieczorna rutyna

*plan dnia

*odpoczynek dodający energii

*uporządkowana przestrzeń, biurko i zasoby komputera

*samodyscyplina

  • Poznanie aplikacji i narzędzi wspomagających codzienne zarządzanie zadaniami w czasie, tworzenie nowych nawyków

Moduł VIII: Podsumowanie szkolenia i stworzenie indywidualnego planu rozwoju

  • Przygotowanie indywidualnego planu rozwoju
  • Określenie mierników sukcesu
  • Podsumowanie grupowe szkolenia i zebranie wniosków

 

Czas trwania:

Dwa dni

 

Zajęcia odbywają się codziennie w godzinach 9:00-17:00 według planu:

•  09:00 - 10:30 zajęcia
•  10:30 - 10:45 przerwa kawowa
•  10:45 - 13:00 zajęcia
•  13:00 - 14:00 przerwa na lunch
•  14:00 - 15:30 zajęcia
•  15:30 - 15:45 przerwa kawowa
•  15:45 - 17:00 zajęcia

 

W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera
 - Sale szkoleniowe o wysokim standardzie
 - Obszerne drukowane materiały szkoleniowe
 - Certyfikat ukończenia szkolenia
 - Serwis kawowy
 - Obiad w każdym dniu szkolenia
 - Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
 - Grupy do 12 osób


Zobacz również...

- Zarządzanie problemami i diagnozowanie systemów IT
-
Zarządzanie ryzykiem i podejmowanie decyzji w projektach IT
- Zarządzanie czasem


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Properties

Event Date Do ustalenia
Cena indywidualna 1990,00 zł
1990,00 zł

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Grudzień   2024
M T W T F S S
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

Kuduro sp. z o.o.

NIP: 5213934580

REGON: 38950480000000

KRS: 0000911706

Śledź nas na