Zarządzanie problemami i diagnozowanie systemów IT

Podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.

Trener: Krzysztof Tomkiewicz

 

REALIZACJA MOŻLIWA RÓWNIEŻ W FORMIE STACJONARNEJ.

RABAT DLA ZESPOŁÓW: min. 3 osoby z jednej firmy = 10% rabatu dla wszystkich!

 

Cel:

Celem szkolenia jest zdobycie kompleksowej wiedzy na temat zarządzania problemami oraz praktycznych umiejętności ich diagnozowania. W pierwszej części szkolenia uczestnicy szkolenia poznają proces zarządzania problemami i jego relacje z innymi procesami ITSM. Druga część szkolenia koncentruje się na praktycznych metodach rozwiązywania problemów, w tym głównie tych rekomendowanych przez ITIL i HDI.

Program szkolenia opiera się w części procesowej na modelu ITIL prezentując opisane w bibliotece rozwiązania. Jest ona pogłębiona o najbardziej efektywne techniki rozwiązywania problemów niezbędne do skutecznej realizacji tego procesu. Udział w szkoleniu dostarcza narzędzi przydatnych na każdym etapie procesu zarządzania problemami.

Udział w szkoleniu pozwala zdobyć umiejętności, z których można korzystać już następnego dnia po szkoleniu. Dostarcza gotowych recept oraz wskazuje w jakich konkretnie przypadkach należy z nich korzystać.

 

Odbiorca:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:

  • zarządzają działami i zespołami wsparcia użytkownika,
  • są odpowiedzialne za proces zarządzania incydentami,
  • są odpowiedzialne za proces zarządzania problemami,
  • realizują zadania w ramach procesu zarządzania problemami.

Szkolenie nie wymaga wcześniejszej znajomości ITIL i jest dostosowane do poziomu uczestników bezpośrednio realizujących zadania w ramach procesu zarządzania problemami. Zagadnienia procesowe zostały pokazane jedynie aby wyjaśnić kontekst wykorzystania prezentowanych technik.

 

Program szkolenia:

  1. Proces i zarządzanie procesowe
    1. Zarządzanie procesowe
    2. Proces
    3. Role w procesie
  2. Funkcje i procesy kluczowe dla Zarządzania Problemami
    1. Funkcje operacyjne IT
    2. Zarządzanie incydentami
    3. Zarządzanie zdarzeniami
    4. Zarządzanie wiedzą
    5. Zarządzanie zmianami
  3. Procesy Zarządzania Problemami
    1. Problem i Zarządzanie Problemami
    2. Proaktywne (prewencyjne) Zarządzanie Problemami
    3. Reaktywne Zarządzanie Problemami
    4. Relacje z innymi procesami i miejsce w organizacji
  4. Techniki obsługi problemów
    1. Metoda IMPACT
    2. Kanban
    3. Analiza „poziomu bólu”
    4. Analiza Kepner-Tregoe
  5. Umiejętność rozwiązywania problemów
    1. Myślenie kreatywne
    2. Myślenie krytyczne i metody rozumowania
    3. Skuteczne zadawanie pytań
    4. Proces diagnozowania
  6. Przegląd metod jakościowych diagnozowania
    1. Metoda FMEA
    2. Burza mózgów
    3. Używanie diagramu Ishikawy
    4. Analiza Pareto-Lorenza
  7. Przegląd metod ilościowych diagnozowania
    1. Analiza przyczyn źródłowych (metoda RCA)
    2. Analiza chronologiczna
    3. Metoda FTA
    4. Wykorzystanie technik dekompozycji
  8. Podsumowanie szkolenia
    1. Krytyczne czynniki sukcesu i praktyczne rady
    2. Pytania
    3. Ankiety satysfakcji i dyplomy

 

Czas trwania i forma:

Szkolenie online jest trzydniowe i w sumie trwa 12 godzin + przerwy. Zagadnienia są prezentowane teoretycznie, omawiane na przykładach i dyskutowane z uczestnikami szkolenia. Prezentowane metody znacznie różnią się złożonością i czasem potrzebnym na ich omówienie.

 

Zajęcia odbywają się codziennie w godzinach 9:00-13:30 według planu:

•  09:00 - 10:15 zajęcia
•  10:15 - 10:30 przerwa 
•  10:30 - 12:00 zajęcia
•  12:00 - 12:15 przerwa 
•  12:15 - 13:30 zajęcia

 

W ramach szkoleń gwarantujemy Państwu:

 - Miłą i fachową obsługę organizatorów
 - Doświadczonego trenera
 - Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej
 - Certyfikat ukończenia szkolenia
 - Grupy do 12 osób
 


Zobacz również...

- Procesy zarządzania usługami w IT
-
Zarządzanie ryzykiem i podejmowanie decyzji w projektach 


Zapraszamy do kontaktu!

Karolina Murawska
tel. 794 930 124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Event Date Cena indywidualna Zarejestruj się
11-12-2024 9:30 1890,00 zł
1890,00 zł

Szukaj szkolenia

Newsletter

Kalendarz

Grudzień   2024
M T W T F S S
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Zadzwoń lub napisz do nas

Dane adresowe

ul. Cybernetyki 4A lok. 174
02-677 Warszawa

 

Dane identyfikacyjne

Kuduro sp. z o.o.

NIP: 5213934580

REGON: 38950480000000

KRS: 0000911706

Śledź nas na